10. EDUKACJA I PRACA NAUCZYCIELA: CIĄGŁOŚĆ-ZMIANA-KONTEKSTY

Seria: Biblioteka Instytutu Pracy Socjalnej
Uniwersytetu Pedagogicznego
im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Redaktor serii: Norbert G. Pikuła
Numer: 10
Redakcja: Joanna Madalińska-Michalak, Norbert G. Pikuła, Katarzyna Białożyt
Redakcja naukowa: Mirosław J. Szymański, Zbigniew Marek, Anna Žilová, Ireneusz M. Świtała, Barbara Nowak, Norbert G. Pikuła, Małgorzata Duda, Bogusław Ulijasz Leszek Graniszewski
Sekretarz serii: Katarzyna Białożyt
„Publikacja naukowa przygotowana pod redakcją Joanny Madalińskiej- Michalak, Norberta G. Pikuły, Katarzyny Białożyt pt. Edukacja i praca nauczyciela: ciągłość – zmiana – konteksty jest wartościowa poznawczo, a podjęta w niej problematyka lokuje ją w nurcie współczesnej pedeutologii. Zamieszczone artykuły wnoszą nowe treści zarówno do wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej, poszerzają zakres propozycji dla modyfikacji systemu kształcenia nauczycieli, uzyskiwania kwalifikacji niezbędnych z perspektywy ich funkcjonowania we współczesnej szkole, a także ich rozwoju, awansu zawodowego. Należy również podkreślić przydatność książki, dającą podstawę do sformułowania i wdrożenia działań innowacyjnych oraz naprawczych np. w odniesieniu do procesu kształcenia nauczycieli oraz doskonalenia zawodowego.”
– z recenzji dr hab. Joanny M. Łukasik, prof. UP
Wstęp
Edukacja i praca nauczyciela a ciągłość i zmiana – konteksty teoretyczno-metodologiczne
Wanda Maria Dróżka
Joanna Madalińska-Michalak
Inetta Nowosad
Jolanta Szempruch
Karina Banasik, Zuzanna Zbróg
Edukacja i praca nauczyciela a ciągłość i zmiana –konteksty empiryczne